Smolenickým krasom

Ľahká poldenná vychádzková trasa si vyžaduje zvýšenú pozornosť len na križovatkách lesných ciest. Z centra Smoleníc (225 m n.m.) pôjdeme od obecného úradu po zeleno značkovanej trase popri ceste smerujúcej do Trnavy. Za modro značkovanou odbočkou smerujeme vpravo do blízkeho lesa. Vápencové skalky a malé jaskyne svedčia o tom, že sa nachádzame v Smolenickom krase. Vystúpime až k objavnému komínu jaskyne. Od okraja plošiny pod vrcholom Drín zostúpime strmo skalnatým chodníkom ku vchodu do jaskyne Driny. Odtiaľ opäť klesneme k asfaltovej ceste so smerovníkom Driny, kde odbočíme doprava na žltú turistickú značku a zelenú značku náučného chodníka Smolenický kras. Pohodlne sa dostaneme na lúku Vlčiareň, ktorá je vhodným miestom na oddych. Z lúky pokračujeme stále po žltej značke ponad dolinu Hlboča. Onedlho z cesty odbočíme doprava a pôjdeme už len po zelených značkách náučného chodníka. Klesneme až k významnej archeologickej lokalite Molpír. Po prehliadke historického miesta pokračujeme po náučnom chodníku do Smoleníc (225 m n.m.).