Okolo Orešian

Pri nenáročnej poldennej túre s miernym profilom treba zvýšiť pozornosť na križovatkách lesných ciest. Trasa sa začína v Horných Orešanoch (200 m n.m.) a smeruje po modrej turistickej značke k vodnej nádrži Horné Orešany. Dostaneme sa do osady Majdan a ďalej odbočením vpravo po neznačkovanej ceste na západ k horárni Majdan. Odtiaľ sa napojíme na zelenú značku od Lošonca. Prejdeme okolo osady Olšovský mlyn a za rázcestím pod Rybárňou stále sledujeme zelenú značku. Po pevnej ceste vystúpime menšou zalesnenou dolinou k poľovníckej chate Solírov. Miernym stúpaním onedlho dosiahneme zalesnené sedlo nad horárňou Zabité a na rázcestí odbočíme na modrú značku. Pri obchádzaní vrchu Klokočina dosiahneme najvyšší bod túry (asi 500 m n.m.). Za trojicou vrchov Šišoretné zľava obídeme vrch Bolehlav a prídeme do Orešianskeho sedla. Modrá značka pokračuje doľava do osady Majdan, my však odbočíme doprava na žltú značku dolu strmou zalesnenou dolinou. Po spevnenej ceste vedúcej cez vinohrady zídeme do Dolných Orešian (202 m n.m.), kde si môžeme dopriať dúšok lahodného orešianskeho červeného vína.