Okolo Bukovej

Nenáročná poldenná túra má malé prevýšenie a bezproblémovú orientáciu. Zo stredu obce Buková (321 m n.m.) sa vydáme po zelenej značke smerom na východ k osade Horné Kopanice. Potom zídeme k potoku Trnávka a popod skalky sa dostaneme do vyššie položenej obce Rozbehy. Na križovatke odbočíme doľava na modrú turistickú značku a na hornom konci dediny smerujeme ku chate Korlátka po žltej značke. Od chaty vedie vpravo chodník k zrúcanine hradu Korlátka. Vrátime sa po rovnakej trase na horný koniec Rozbehov. Modrá značka nás dovedie na Vápenkovú skalu. Za ňou pokračujeme lúkami nad osadou Lieskovské Kopanice k okraju lesa. Za rázcestím pod Hrubým Kamencom krátkym lesným úsekom obídeme vrchol Hrubého Kamenca s telekomunikačným stožiarom a zídeme k chatám pri západnom brehu vodnej nádrže Buková. Vodnú nádrž obídeme z juhu po žlto značkovanej ceste. Vzápätí z nej odbočíme doprava na úzky chodník, ktorým sa dostaneme na asfaltovú cestu vedúcu ku križovatke turistických trás Breziny. Po zeleno značkovanej lesnej ceste sledujúcej úpätie masívu Zárub zídeme do obce Buková.