Na Záruby

Stredne ťažká poldenná túra má v podmienkach Malých Karpát relatívne veľké prevýšenie. Od železničnej stanice v Smoleniciach (210 m n.m.) ležiacej asi 2 km od obce budeme sledovať žlté turistické značky. Za železničným priecestím odbočíme vpravo na tvrdú cestu smerujúcu ku kameňolomu a potom do lesa. Asi 500 m pod Havraňou skalou sa napojíme na červeno značkovanú Štefánikovu magistrálu. Po dosiahnutí Havranej skaly pokračujeme západným smerom okolo vrcholu Havranice. Onedlho sa k červenej značke zľava pripojí zeleno značkovaný chodník z Čertovho žľabu. Pokračujeme po červenej značke výstupom po ostrom hrebeni budovanom z tvrdých vápencov. O chvíľu dosiahneme vrch Záruby (767 m n.m.), najvyšší bod na trase a zároveň najvyšší vrch Malých Karpát. Z vrcholu sa vrátime na rázcestie so zelenou značkou, kde odbočíme doprava. Po zeleno značkovanom chodníku zostúpime južným svahom do sedla na rázcestí nad Čertovým žľabom. Odbočíme doľava na modré turistické značky a potom po južnom svahu Havranice. Z lesa vyjdeme v blízkosti Smolenického zámku. Od zámku vedie modro a žlto značkovaná cesta až do Smoleníc (225 m n.m.).